twitter


Bila teringatkan smua yg berlaku spnjang hari ni,rasa lucu pun ade….bmula dgn lena tidur yg panjang(nasib baik tak tlps solat),dikejutkan pula dgn permintaan sahbt utk beri kata2 smngt buat adk2 rkan sperjuangn dan berbgai ragam lagi.tpi ada satu perkra yg hampir2 menyebbkan air mata ni mengalir kluar.erm…ya allah,kuatkan semngt dan lindungi diriku,kluargaku,dan sluruh umat islam dari kejahilan ….ya …kejahilan yg melanda masyrkat.
Apa yg sedihnya tu??ana ada tengok satu drama ni…ya ..sambil lepak dgn ahli keluarga(bila lagi kan…time cuti ni la)..satu sketsa menarik perhatian ana…seorg wanita berniat untuk menfitnah dan menggoda seorg lelaki alim….cukup!!tak mampu nak terus tengok drama mcm ni….

Bagi org lain,alaa….ni kan drama je,lakonan la konon,so,lyan je la ape nak dikecohkan.yup,ni drama tpi keadaan ini ana yakin berlaku melata dalam masyrkat kita!
Mengecewakan apabila lelaki alim tersebut juga mula terigau2 ingatkn wanita tersebut walaupun dia sudah beristeri.???argh…..menyakitkan hati bukan??

Sebelum tuu,perlu juga kita ingt bhwa sealim mana pun kita,kita tetap manusia biasa,yg akan melakukan kesalahan dan kesilapan saban waktu dan masa.tapi,thap keimanan dan ketaqwaan kita lah yg akan cuba meminimakan semungkin boleh dosa yg ingin dilakukan.

Tujuan ana bukan lh nak menyalahkan mana2 pihak,baik perempuan atau lelaki.Tetapi hati ini terpanggil untuk sama2 sedikit sebanyk mengislah keadaan ana dan umat sekalian.
Untuk perempuan sekalian(ana pun termasuk skali),hentikan segala gangguan seksual terhadap lelaki.tutup auratmu dengan sempurna,jaga malumu sebaik mungkin,laksana perintah allah terhadap kita sekuatnya.

Buat lelaki,kuatkan imanmu untuk berhadapan dengn salah satu fitnah akhir zaman ini.
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud :
"Tidak aku tinggalkan fitnah selepasku yang lebih boleh membawa mudarat kepada lelaki selain wanita" (Hadis riwayat Bukhari)
Jangn kita gadaikan iman dan taqwa semata2 mahu memenuhi permintaan nafsu.ya shbat2,kdg2 kita kalah dengn nafsu,tetapi ckuplh hanya sekali!jangn menunggu sehingga hati sudah terlalu karat untuk dibersih dgn taubat.

Ini hanya sebhgian daripda sketsa khidupan,masih terlalu bnyak kejahilan dan maksiat yg berlaku.kembalilh kpada allah,bersihkan hati kita degn zikir dan taubat,alunkan keindahan ayat al-quran,jgalah bats pergaulan lelaki dan wanita,sujudlah kita disertga malam dalam kembara mencari cinta ilahi.
Muslimah,kita mmpu!!
Bertaubatlah sementara masih sempat.Sesungghnya Allah Maha Penerima Taubat.

TIDAK!kami tdak akan menjadi golongan yg memberi mudarat kpda lelaki.
TIDAK!islam tidak pernah menganiayai kami kaum wanita.

Dan dalam sebuah hadis dari Abdullah bin Amru al-Ash, bahawa Rasulullah bersabda : "Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita yang solehah." (Riwayat Muslim)

Ikhlas ..(tegur andai ada ksilapan...)
(ukhuwah fillah abadan):)

Nur syahid

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...