twitter


Salam Pertemuan...
Ana mulakan perkongsian pada hari ini dengan satu perkataan yang menjadi jantung kepada setiap perbuatan kita... ye sahabat dan sahabiah sekalian NIAT formula kepada kebangkitan ummah sekarang. Tapi perkara ini ramai yang buat tak ambil kisah, ada yang berhubung dengan muslimat dengan alasn gerak kerja tapi ada buaya disebalik batu, bagaimana dengan kehadiran kita ke mesyuarat, program yang kita buat, dan segala hal yang kita anggap hebat.

Diri ini bukanlah hebat dalam berbicara tentang niat, tapi mengharapkan tulisan tang pernah ditintakan ini menjadi asbab kepada hidayah Allah kepada penulis. Bila bercakap berkenaan niat tidak dapat lari dari memjelakan sifat kepada niat itu ialah IKHLAS, bukan mudah untuk memnanamkan benih IKHLAS ini, ditambah pula dengan hati yang sentisa dihujani dengan maksiat dan dosa... bila kita melangkah kaki je, bisikan takbur,riak, sumaah, ujub, datang bagai pendatang haram menjajah kesucian hati.

Seorang pejuang yang setia akan cuba melawan segala bisikan halus ini, sehingga ada yang rebah kerana terlalu kuat 'volume' bisikan tersebut. Sahabat-sahabat,bila mendapat tahap IKHLAS, nikmat dalam amalan tersangat manis, bagai berjumpa kekasih yang sudah lama berpisah. Jangan hairan jika kata-kata dari manusia yang kita anggap hebat tidak meresap ke dalam hati kita kerana mungkin si penyampai mengeluarkan kata tanpa hati dan mungkin juga si penerima menerima tanpa hati.

mengapa penulis bebicara tentang hati kali ini??? kita generasi baru, baru nak bertatih, baru nak membuka mata, tapi sebelum kaki melangkah jauh, mata terbuka luaS, biarkan hati kita terbuka untuk melangkah jauh menemui ALLAH... kalaulah kita bertatih dengan mata yang terbuka tapi hati tidak dapat dibuka, jangan mimpi kita hendak membuka empayar ISLAM. bukalah empayar dalam diri.

Dihadapan kita duri dan onak masih berbukit menanti masa untuk menghempap kita, jika ALLAH kita tinggalkan, siapa lagi yang kita ingin harapkan untuk mengalihkan bukit tersebut. Doalah kepada Sang Penjaga Hati agar sentiasa Ikhlas dalam berjuang... Letak ke tepi muslimat, lontar ke laut kemasyhuran, sepak ke langit kemegahan, sembelih lah keegoan, cukuplah kita menjadi pengemis MARDHATILLAH...

INNI DHAIF
islahulfikr

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...