twitter




Selamat Datang ke alam baru.

Tahniah kepada sahabat-sahabat yang dapat melanjutkan pelajaran dan pengajian ke alam kampus, alam sekolah telah kita tinggalkan, sekarang alam yang penuh dengan cabaran dan dugaan bagi seorang pejuang Islam telah bermula....

Kalau dahulu kita belajar di MMPM, tekanan belajar terasa sangat perit tambah2 dekat dengan exam, (teringat ketika ulangkaji ketika kat rumah sewa pok sing). Tapi di kampus sekarang ini tekanan itu semakin meningkat pada tahap yang memerlukan kekuatan mental dan fizikal serta yang paling penting hubungan dengan ALLAH yang akrab.

Suasana di kampus jauh bezanya dengan suasana di MMPM, mungkin semasa kita berseorangan kita akan teringat kenangan di MMPM dan macam nak balik belajar kat MMPM, mana tidaknya, muslimin muslimat berhubungan tanpa hadnya, bertepuk bahu macam adik beradik, dengan pakaian yang mencerminkan jatuhnya akhlak Islamiah, (mungkin penulis tidak dapat gambaran sebenar 'biah' di kampus yang sahabat berada sekarang).

Sahabat-sahabat yang hatinya sentiasa ingat pada ALLAH, ingatlah sekiranya kita rasa lemah, ketika kita rasa putus asa, rasa hilang tempat untuk bergantung, INGAT!!! Allah yang meletakkan kita di posisi sekarang kerana ALLAH tahu potensi kita di kampus yang kita berada sekarang. Allah letakkan kita di kampus ini bukan saja-saja tapi ada hikmah yang hanya ALLAH sahaja yang tahu. Anggaplah kampus ini sebagai tempat untuk MEMPROSES kita menjadi pedokong dan penyambung rantai-rantai perjuangan Nabi MUHAMMAD S.A.W.

PAHLAWAN-PAHLAWAN,
Jadilah seperti ikan yang bebas berenang dalam lautan masin
Biar kita dihina, dipulau, diherdik kerana mempertahankan jilbab labuh dan kopiah putih
kerana JANJI ALLAH akan berlaku pada sikit masa lagi...


-islahul fikr-
DQ

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...